Niečo viac

by - 22.4.17

Patrick Ness - Niečo viac

Žáner: Young Adult
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2017
Originálny názov: More Than This
Čítané v: slovenčina

Anotácia:

Seth je sedemnásťročný angličan, ktorý žije svoj komplikovaný život v americkom mestečku. Možno sa pýtate, prečo komplikovaný? Tak vám to hneď neprezradím.

Rodičia (hlavne matka) ho obviňujú zo všetkého zlého, čo sa im prihodí. Jeho láska ku Gudmundovi prepukne na verejnosť a je nútený ich vzťah ukončiť. Seth savšak niečoho takého nechce vzdať, preto je Gudmund preložený na inú školu. Posledná kvapka. Seth to všetko psychicky nezvládne a rozhodne sa spáchať samovraždu. Ale ako to, že žije? Alebo nežije a je to len ilúzia, či posmrtný život? Čo to vlastne je?

"Wherever you are, it's okay. You can come back from it. Whatever happened to you down there, whatever the world looks like now, that's not how it always looks. That's not how it's always going to look. There's always more."
Seth sa ocitá vo svojom bývalom dome v Anglicku. Neverí, že žije, dýcha. Ako je to možné? Zisťuje. že nikto iný okrem neho tam nie je. Žeby to bolo Sethovo osobné peklo?

Keď Seth jedného dňa objaví dodávku, ktorá sa hýbe, neverí vlastným očiam. Plný nádeje sa rozbehne za ňou, kričí. Až kým ho neschytí pár rúk. Seth nechápe. Vysvitne, že predsa nie je sám a nájde si kamarátov. Malého poľského chlapca menom Tomasz a francúzsku černošku Regine. Seth zisťuje, že okrem nich sa v meste nenachádza nikto až na takzvaného Šoféra.

Tieto tri deti spolu zisťujú nepravdu, o tom, kde sa nachádzajú a prečo, pomáhajú si, učia sa novým veciam. Zisťujú prečo, vždy keď zavrú oči, sa im snívajú sny, ktoré sú skutočné.

Nechcem vám viac písať o tejto knihe bez toho aby som niečo spoilerovala. Preto vám môžem povedať jediné. Choďte. Kúpte si ju. Prečítajte si ju.

Niečo viac je naozaj kniha o niečom viac. Plná nádeje, samoty, života a vlastného rozumu. Až po prečítaní si budete klásť rôzne otázky.

Niečo viac bola moja prvá kniha, ktorú som čítala od Patricka Nessa a viete čo? Neľutujem. Nevedela som, čo mám od neho očakávať, možno som sa aj trocha bála. Ale zasa opak je pravdou. Naozaj skvelo napísané. Určite siahnem aj po jeho ďalších dielach. Som rada, že som si mohla prečítať aj takéto niečo.

Už len tá obálka vás láka, no nie? Aby ste pootvorili dvere ďalšiemu príbehu. :)

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Slovart, ktoré mi ju poslalo aj s podpisom a venovaním od Patricka Nessa.

Môžete si ju z pohodlia domova objednať práve TU.

Hodnotenie:

⭐⭐⭐⭐

You May Also Like

0 komentárov

Zanechaj mi správu

Meno

E-mail *

Správa *